Jedną z najbardziej oczekiwanych elementów w Playeruknown’s Battlegrounds jest wspinaczka. Odkąd pojawiły się pierwsze screeny na ten temat a wcześniej sama zapowiedź, każdy z graczy wręcz nie może się doczekać.

 

 

Jak bardzo zmieni się PUBG?

Siedzimy jak na szpilkach w oczekiwaniu na kompletnie nowy system rozgrywki, który z pewnością zmieni oblicze gry.
Jedno jest pewne – w momencie, gdy będzie można przeskakiwać przez przeszkody, wylatywać z okien i bezproblemowo wspinać się na wysoki mur będzie miało to ogromny wpływ na grę. Na pewno system wspinaczki ułatwi pewne elementy, które dla wielu z was są problematyczne, w końcu nie każdy umie poprawnie używać “crouch jumping’u”.

Wpinaczka – Playerunknown’s Battlegrounds

Wpinaczka – Playerunknown’s Battlegrounds

Sam Greene podczas panelu PAX w Melbourne potwierdził, że nowe elementy zmienią poważnie samą grę. Dodał, że sama możliwość wspinaczki nie była kompletnie brana pod uwagę we wcześniejszej fazie PUBGa.

“Stworzyliśmy ogromny świat nie myśląc w ogóle o jakichkolwiek wspinaczkach. Został on tak stworzony, że te elementy w ogóle nie miały być potrzebne.”

Powiedział, że spodziewa się, że ze względu na niedokończoną i nieprzyjazną naturę gry, będzie można zobaczyć różne dzikie rzeczy, takie jak ludzie skaczący w powietrze jak Superman. Bądźmy przygotowani na śmieszne błędy.

Wpinaczka - Playerunknown's Battlegrounds

Wpinaczka – Playerunknown’s Battlegrounds

Należy również zaznaczyć, że Bluehole nie myślało, iż PUBG odniesie tak wielki sukces i to w EA w związku z czym nowa mechanika gry nie była tak naprawdę w planach. Sam pomysł został od razu odrzucony, gdyż Greene sądził że w tak wcześniejszej fazie rozgrywki owy system nie jest w ogóle potrzebny. Jednakże teraz Bluehole jest gotowy na dodanie go.

W związku z czym na początku listopada na testowych serwerach będzie można zobaczyć jak nowy system będzie współgrał z całą mechaniką PUBGa.

Wpinaczka – Playerunknown’s Battlegrounds

Wpinaczka – Playerunknown’s Battlegrounds

Co ciekawe na panelu Pax Greene dodał, że istnieje pewna historia samej wyspy. Z początku została ona stworzona na potrzeby ewentualnej kampanii dla jednego gracza.

Ucinając wszelkie spekulacje taka kampania obecnie nie będzie miała miejsca, ale historia na temat wyspy jest jak najbardziej prawdziwa. Pytanie tylko kiedy i w jaki sposób będziemy mogli się czegoś więcej dowiedzieć? Greene mówił, że były takie pomysły jak pojedyncza kampania w PUBGu i na jej potrzeby została stworzona opowieść. Jednakże pracy jest tak wiele, że twórcy zwyczajnie nie mają ani środków ani czasu na tworzenie osobnych kampanii do gry i na pewno w najbliższym czasie nic takiego się nie pojawi. Na pewno temat “lore” wyspy będzie jeszcze powracał i w jakiś sposób w przyszłości zostanie on wykorzystany.

Jak uważacie, czy nowy system wspinaczki ułatwi rozgrywkę czy ją utrudni? I jak bardzo według was zmieni się gra po wprowadzeniu nowej mechaniki? Piszcie!

[źródło]