Playeruknown’s Battlegrounds to jedna z tych gier, która w bardzo krótkim czasie osiągnęła popularność na skalę światową. Potwierdzić to może fakt, iż została przekroczona magiczna liczba 3 milionów graczy, grających w tym samym momencie. Sama rozgrywka nabrała tempa kiedy na serwery testowe mogliśmy sprawdzić nowe funkcje związane z UI czy słynnym już vaulting’iem (czyli przeskakiwaniem przez murki). Nowe dźwięki pojazdów jak i otoczenia, usprawniona optymalizacja czy nowe elementy w grze.

Obecnie rynek steam został zalany przez nową zawartość ze skrzynek DESPERADOS oraz BIKER.

BIKER crate

BIKER crate

 

DESPERADOS crate

DESPERADOS crate

Wraz z dniem 21 grudnia Playeruknown’s Battlegrounds opuściło Early Access stając się pełnoprawną grą. Krótko po tym zdarzeniu swoją premierę miała również wersja na konsole XBOX. Jak nie trudno się było domyślić, wraz z premierą nastąpiła fala nowych graczy razem ze wzrostem oszustów, którzy wspomagają swoją rozgrywkę dzięki programom trzecim. Oczywiście developerzy wzięli sprawę w swoje ręce i już na początku zostało zbanowanych ponad 1,5 miliona graczy oskarżonych o cheater’stwo. W międzyczasie dotarła do nas informacja, że nawet Tencent Game (jedna z największych firm gaming’owych na świecie) przy współpracy z policją zamknęła 120 twórców właśnie takich nielegalnych programów.

Wszystko brzmi bardzo kolorowo oraz pozytywnie. Wspaniale, że twórcy dbają o swoje “dziecko” cały czas pozostając w kontakcie ze swoimi graczami, którzy praktycznie codziennie wysyłają raporty oraz zgłaszają wszelkie problemy jak i błędy zauważone w grze.

PlPayeruknown’s Battleground

Playeruknown’s Battleground

 

Czy PUBG był gotowy na premierę?

To pytanie zadaje sobie większa część społeczności, gdyż jak się okazuje gra wcale do idealnych nie należy. Niektórzy zanotowali pogorszenie się rozgrywki wraz z wyjściem PUBGa z EA. A o czym dokładniej mowa?

Bardzo dużo graczy boryka się z problemem spadków FPS, niby optymalizacja znacząco się poprawiła, ale wciąż dużo osób ma z tym problemy. Na serwerach można zauważyć lagi, które nie pomagają w rozgrywce. 


Coraz częściej zdarzają się sytuacje, w których magicznym sposobem nasza postać obrywa przez ścianę, co oczywiście spowodowane jest słabym netcode’m. Plaga cheater’ów na trybach TTP, ADS accuracy względem obrazu widocznego z oczu gracza (tam gdzie jest celownik często zamiast strzelać w przeciwnika okazuje się, że strzelamy w np. okna czy inne przedmioty).

Gra nadal jest pełna błędów, które są do poprawki. W związku z czym nie dziwne jest to, że gracze bulwersują się na wieść organizowanych turniejów, nowych skinów, które nic nie wnoszą do gry czy innych rzeczy, które wspomagają monetyzację produktu zamiast poprawą podstawowych błędów jakie obecnie występują.
Oczywiście konsole też mają własne problemy, do których powstało już kilka aktualizacji. Głównym komplikacją są oczywiście klatki na sekundę, które zazwyczaj nie przekraczają 30 FPS.

A może to my jesteśmy za bardzo przewrażliwieni i tak naprawdę wszystko wyolbrzymiamy? Jak myślicie? Jaka jest Wasza na ten temat opinia? Z jakimi wg Was problemami boryka się Playeruknown’s Battlegrounds, o których nie wspomniałam wyżej? Co należałoby poprawić w pierwszej kolejności? Piszcie!

Zawartość panelu

Polska społeczność Playeruknown’s Battlegrounds.
Facebook Grupa DISCORD WEB