Jeżeli należysz do miłośników gier typu MMORPG jak Soulworker czy Kurtzpel to zostań na chwilę i posłuchaj. Otwarty, fantastyczny świat, bogaty w piękne malownicze krajobrazy. Trzydzieści grywalnych postaci, które mogą eksplorować świat na piechotę, drogą morską czy nawet szybując w razie potrzeby. Tak zapowiada się Genshin Impact.

Gra oferuje dogłębny system walki oparty na elementarnych kombinacjach oraz wciągającą historię. 

Została ona po raz pierwszy ogłoszona w czerwcu 2019 roku na komputery i urządzenia mobilne. Dwa miesiące później potwierdzono, że tytuł pojawi się na PlayStation 4 w tym roku. Z kolei kilka dni temu potwierdzono również, że jej wersja pojawi się na konsoli Nintendo Switch. Niestety niewiele wiemy na temat daty premiery, gdyż wszystkie informacje podają tylko rok 2020.

Rozgrywka oraz historia.

W świecie zwanym Teyvat niektóre osoby wybrane przez bogów otrzymują Wizję – magiczne kamienie szlachetne, które dają swoim posiadaczom możliwość kontrolowania żywiołu. Gracz zaczyna jako Podróżnik niewiadomego pochodzenia, który szuka zaginionego rodzeństwa. Gracz może wybierać między męską lub żeńską wersją Podróżnika. W trakcie przygody gracz kontroluje kilka innych postaci napotkanych przez Podróżnika podczas podróży, każda z wyjątkowymi osobowościami i specjalnymi zdolnościami, podejmując zadania mające na celu zrozumienie prawdy o pierwotnych bogach tego świata. Jak się okazuje będziemy mogli kontrolować do 4 postaci a daje nam to właśnie możliwość odblokowania aż 30 grywalnych Podróżników.

Stworzony przez bogów Teyvat niegdyś był czymś w rodzaju raju, ale pozostawiony ludziom zaczął popadać w coraz większą ruinę. Ci sami bogowie postanawiają zatem powierzyć zadanie przywrócenia równowagi komuś godnemu, kto zasiądzie następnie pośród nich. 

Każda postać ma dwie unikalne umiejętności walki: normalną i specjalną. Normalnej umiejętności można użyć w dowolnym momencie, z wyjątkiem okresu odnowienia natychmiast po użyciu, podczas gdy umiejętność specjalna ma koszt energii, wymagając od użytkownika zgromadzenia wystarczającej ilości energii elementarnej. 

Jak się okazuje w grze można poćwiczyć swoje zdolności kulinarne, gdyż gotowanie jest kolejnym ważnym aspektem. Gracze zbierają w trakcie swojej przygody wiele zasobów, z których część można zamienić w potrawy poprzez gotowanie. Niektóre potrawy regenerują zdrowie postaci, podczas gdy inne wzmacniają umiejętności ataku lub obrony. 

Genshin Impact już dostał łatkę kopii Zeldy na Switcha i oskarża się ją o plagiat. Gra jak się okazuje pod względem rozrywki właśnie inspirowana Breath of the Wild. Warto również zaznaczyć, że już można się zaznajomić z historią postaci poprzez przeczytanie mangi, którą można znaleźć pod tym linkiem. 

Wydawca gry MiHoYo potwierdziło już swoje plany w nowym zwiastunie Genshin Impact, który znajdziecie poniżej. W kolejnym materiale wideo możemy też zerknąć na nieujawnianą wcześniej miejscówkę, położoną w przepastnym i w pełni otwartym na eksplorację świecie.