Dark Souls, można argumentować tym, że określa on cały gatunek gier komputerowych. Gdy gra została wydana w 2011 roku, fani Demon’s Souls byli podekscytowani, ale wielu innych nie do końca było przekonanych nową formułą Souls. Na szczęście gra wprawiła w zachwyt, oczarowała innych i stworzyła doświadczenie, które nie zostało jeszcze dokładnie określone przez fanów.

30 minut Dark Souls Remastered

 
Kiedy Dark Souls Remastered zostało ogłoszone na PlayStation 4, Xbox One, Switch i PC, było o wiele więcej pytań niż odpowiedzi. Pod względem grafiki, Dark Souls Remastered oferuje różne funkcje w zależności od platformy, na której grasz. Podczas gdy na PC będziemy mieć okazje zagrać w 4K w 60 klatkach na sekundę to PlayStation 4 Pro i Xbox One X będą miały skalowane 4K i 60 FPS. Podstawowe wersje tych konsol to 1080p i 60 FPS. Wersja Switch będzie również miała 1080p po zadokowaniu i 720p w trybie ręcznym, ale będzie 30 FPS niezależnie od tego, czy jest ona zadokowana czy ręczna.

Twórcy portu twierdzą, że uniknęli niektórych problemów z 60 FPS, które nękały zarówno prowizoryczne, jak i oficjalne rozwiązania framerate w grach w poprzednich wersjach. Jeśli upadły wróg szamocze się na ziemi, trafienie go twoją bronią nie wpływa znacząco na naszą wytrzymałość, jak w oficjalnym wydaniu Dark Souls II na PC.

Dark Souls Remastered

Dark Souls Remastered

Kilka tekstur jest odnowionych, ale większość zostało bez zmian. Niektóre z nich wyglądają trochę na „brudne” i o niskiej rozdzielczości. Jednakże wiele z nich w Dark Souls było oryginalnie bardziej szczegółowe, niż pozwalała na to rozdzielczość w 720p. To sprawia, że gra wygląda dobrze w większości miejsc.

Myltiplayer jak w Dark Souls III

Jeśli chodzi o zmiany w grze, istnieje wiele małych i dużych zmian. W trybie online, będzie można zagrać do sześciu osób w porównaniu z oryginalnym wydaniem gry. Aby uzyskać dostęp, gracze potrzebują Suszonych Palców, które zostały przeniesione z „Painted World of Ariamis” do „Undead Burg Merchant”. Gracze mogą teraz spotykać się ze znajomymi za pomocą systemu dopasowywania haseł, który synchronizuje poziomy.

Aby walka PVP nie trwała zbyt długo, Estus jest jedynym elementem leczącym dozwolonym do użycia przez najeźdźców i jest o połowę zmniejszony dla wszystkich fantomów. Jeśli pokonasz inwazję fantomu, wszystkie twoje skrzynki Estus zostaną przywrócone. Ponadto gra nie jest już oparta na połączeniach peer-to-peer, a teraz wszyscy gracze łączą się z serwerem dedykowanym.

Inne zmiany obejmują możliwość korzystania z wielu materiałów eksploatacyjnych, takich jak przedmioty duszy, w którym oryginalna wersja zmuszała graczy do używania ich pojedynczo. Dostępna jest pełna zmiana remisji, w tym zmiana skoku na L3, tak jak Dark Souls II i III. Przedmioty nie są już automatycznie dodawane do paska przedmiotów po ich podniesieniu. Przytrzymanie przycisku D-Pad powoduje przejście do pierwszego elementu na pasku. Wreszcie, przymierza, którym złożyliście przysięgę, mogą zostać zmienione w ognisku bez konieczności fizycznego odwiedzania opiekuna przymierza.

 

Fani Dark Souls na pewno nie będą się nudzić. Virtuous przenosi grę na Switch i QLOC na konsole i PC, ale FROM Software nadzoruje obie drużyny i zatwierdza zmiany. Oznacza to, że utrzyma on ducha gry w nienaruszonym stanie. Fani Souls będą mieli okazję dowiedzieć się, kiedy gra zostanie wydana na wszystkich platformach już 25 maja.

Czekacie na odnowioną wersję Dark Souls? Dajcie znać w komentarzu!

źródło [click]