Jakiś czas temu miałam okazję nagrać dla was film o nadchodzącej grze Genshin Impact. Były to dość ogólne informacje między innymi czym jest gra, na czym ona polega i jak będzie wyglądać. Ostatnio trwała beta, w której mogłam wziąć udział. Czy jest na co czekać? Zaraz wszystkiego się dowiecie.

Czym jest Genshin Impact?

Warto zacząć od tego czym w ogóle jest nadchodząca produkcja Mihoyo. Długo zastanawiałam się nad gatunkiem gry i doszłam do wniosku, że mówimy tutaj o grze przygodowej z naciskiem na grind czy systemem gacha oraz dodatkiem kooperacyjnym.

Warto zaznaczyć, że gra nie jest nastawiona na multiplayer jest to raczej opcja niż wymóg i jeżeli będziemy chcieli to możemy zaprosić znajomych do naszego świata ale z pewnymi ograniczeniami. Historia w grze jest nastawiona na pojedynczą rozgrywkę ale jeżeli chodzi o wspólne odkrywanie świata czy walki z bossami lub w dungeon’ach jest dla nas urozmaiceniem. To właściwie od nas będzie zależało czy będziemy grać sami czy z parą przyjaciół. 

Nasza gra rozpoczyna się od bitwy z Kianą, podczas której będziemy musieli dokonać wyboru pomiędzy rodzeństwem a tym samym naszej głównej postaci. Następnie trafiamy do świata Teywat skąd rozpoczyna się nasza przygoda. W trakcie gry będzie towarzyszyć nam najbardziej urocza postać (serio jej nikt nie przebije) Paimon, która praktycznie jest najaktywniejsza w każdej z rozmów. Pamiętajcie to ona gra tutaj pierwsze skrzypce.

Po przejściu kilku tutoriali wraz z naszą przygodą do naszej drużyny będzie dołączać więcej postaci tak abyśmy finalnie mieli 4 osoby w drużynie.

System walki.

O tym jak działają elementy oraz walka w grze w szczegółach wyjaśniłam to w jednym z poradnikowych filmów ale pokrótce wspomnę, że naszym głównym zadaniem jest zmienianie naszych postaci w trakcie bitew, tak aby nakładać na przeciwników elementy żywiołów, które w połączeniu zadają dodatkowe obrażenia. 

Oczywiście w grze nie zabraknie levelowania postaci czy udoskonalania ich statystyk poprzez nową broń lub artefakty. Każda z osób posiada własne cechy oraz umiejętności, które również można ulepszać. Przedmioty, które będą do tego potrzebne będzie można zdobywać poprzez eksplorację świata, pokonywanie głównych oraz pobocznych przeciwników, krafting czy wykonywanie zadań. Będziemy mieć również dodatkową opcję czyli słynny system gacha. O nim również powstał osobny materiał.

System Gacha.

Gra niestety jest stworzona głównie pod użytkowników telefonów gdyż nie zagramy jedynie na PC. Genshin wyjdzie również na konsole jak i Nintendo switch, ale jak to w mobilnych grach jest tam nacisk na mikrotransakcje i tak też jest w tym przypadku. Za walutę w grze będzie można kupić losowniki, z których otrzymamy szansę na nowe postaci (a ma być ich podobno aż 30), bronie czy specjalną walutę do item shopu. W item shopie z kolei będzie można już kupić bezpośrednio itemy do craftingu czy złoto lub nawet postać. Cóż trzeba się liczyć z tym, że będzie to gra Free to Play a tak duży wkład do gry w jakiś sposób twórcom będzie musiał się zwrócić.

Czy to oznacza że będzie Pay to win? Ciężko powiedzieć gdyż zauważyłam, że przedmioty z item shopu również mają pewne ograniczenia. Można je kupić w danej ilości i nie są one nielimitowane. Nie wiadomo jednak co ile się resetują czy odnawiają. Również otrzymywanie nagród z walk bossów czy dungeon’ów jest ograniczone poprzez odpowiednie kryształy, którymi należy zapłacić po danej walce. Owe kryształy odnawiają się co godzinę przy czym możne je w całości odnowić dzięki specjalnej walucie zdobywanej podczas grania. Oprócz odnawiania możemy także zdobywać same kryształy wykonując zadania w grze.

Postaci w grze.

Każda z postaci ma Angielski głos, co jest naprawdę dobre oprócz tego mamy do dyspozycji Chiński oraz Koreański, niestety wersja Japońska nie była dostępna podczas testów. Każda postać ma wyrazistą osobowość, ale nie dowiedziałam się zbyt wiele o nich z bety. Patrząc na to, jak się sprawy mają, postacie będą miały swoje własne zadania poboczne, które dadzą lepszy wgląd w to, kim są i jakie są ich historie. Jednak po przejściu głównej historii deweloperzy nie dodali nowych głosów i resztę bety musiałam przejść w ciszy podejrzewam, że zmieni się to wraz z otwartą betą czy oficjalnym wydaniem.

Podczas dialogów gracze mogą dokonywać wyborów. Jednak niektóre opcje nie miały wpływu na rozmowę poza ogólną odpowiedzią postaci. W głównej historii chciałabym, aby niektóre z ważniejszych wyborów, które dokonałam, wpłynęły na całą gałąź konwersacji lub odczułabym jakieś z tym związane konsekwencje. Myślę, że byłoby to naprawdę fajne.

Najbardziej urzekło mnie to, że jest co robić. Czasem, aby dojść do punktu wyznaczonego z głównego zadania po drodze robimy inne rzeczy. Czy to czyścimy wioskę z nieprzyjaciół czy rozwiązujemy zagadki,aby otworzyć skrzynkę ze skarbami a innym razem pojawia się nam jakiś randomowy quest, tak o! Co prawda po pewnym czasie poczułam ograniczenia i niedosyt gdyż w becie mieliśmy dostępne tylko dwa regiony. Jako, że w historii gry mamy aż 7 bogów to liczę na to, że twórcy dadzą nam również 7 regionów, ale będzie do odkrywania! Możemy również olać główne zadania i po prostu pozwiedzać świat, szybko zorientujemy się ile jest pochowanych zagadek czy ukrytych jaskiń czy innych urokliwych miejsc. Cudo!

Warto zaznaczyć, że w grze mamy dwa systemy poziomu. System główny czyli tzw. Adventure Rank, od którego zależy między innymi możliwość odblokowania historii czy zwiększenie poziomu całego świata (wtedy wszelkie mobki czy bossy będą mieć większy poziom) oraz poziom samych postaci, dzięki czemu zwiększają się ich statystyki.

Uważam, że warto czekać na oficjalne wydanie gdyż sama gra jest po prostu przepiękna i mega wciągająca. Na pewno spodoba się ludziom, którzy wolą pojedynczą rozgrywkę oraz tym, którzy stawiają na grind i wspólną zabawę. Jak wspominałam wcześniej Genshin pojawi się na telefony oraz konsole a także komputery a oficjalna premiera ma mieć miejsce tego roku.

Wersja na Youtube