Remedy Entertaiment to studio znane przede wszystkim z psychologicznego horroru Alan Wake. Podobno studio miało w planach stworzenie drugiej części gry ale niestety projekt okazał się nieudany. Podobno na stworzenie sequela zabrakło czasu, pieniędzy i zasobów.

Od tamtej pory chociaż projekt wylądował w koszu to Remedy skupiło się na nowej grze jaką jest nadchodzący Control. Fabuła skupia się wokół głównej bohaterki Jesse Faden, która jest dopiero co nową dyrektorką tajnej agencji zaatakowanej przez nieziemskie zagrożenie. Jesse ma super zdolności, które będzie mogła wykorzystywać przeciwko wrogowi. Ów wróg opanował siedzibę Federalnego biura kontroli i wygląda na to, że może wpływać na umysły innych. Kiedy umysł takiej osoby zostaje opanowany praktycznie nie ma już jak uciec.

Control jest nadprzyrodzoną trzecioosobową grą akcji z obsadą niezapomnianych postaci jak i pokręconą historią. Gra jest o wiele mniej linearna w porównaniu z poprzednimi tytułami Remedy. Oferuje więcej sandboxa, z którego mogą korzystać gracze oraz posiadać będzie mnóstwo tajemnic, które można znaleźć w głównej placówce. Sama bohaterka jest dość intrygującą postacią, która skrywa tajemniczą przeszłość.

W Control będzie można upgradować sprzęt, podnosić ciała i ciskać nimi w przeciwników, tworzyć magiczne bariery, lewitować czy używać czegoś na wzór telekinezy, a to, jest tylko kilka przykładowych umiejętności. Główną pracą tajnej agencji było monitorowanie nadprzyrodzonych zjawisk i okiełznania ich oraz wykorzystywania jako broni. Trochę przypomina mi to koncept z Assassin’s Creed i pozyskiwania każdej nadprzyrodzonej części na własny użytek przez Abstergo. Tutaj nie wiadomo jaką właściwie rolę odgrywa ta tajna agencja. Może wcale nie są złymi ludźmi? Z drugiej strony granie w organizacji, której eksperymenty wymknęły się spod kontroli i można by rzec, że karma wróciła jest też dość ciekawym pomysłem.

Sama lokacja nie jest zwykłym budynkiem. Deweloperzy nazwali ją światem w danym miejscu, gdyż każde drzwi w budynku tak naprawdę prowadzą do kompletnie innej miejscówki. Wygląda też na to, że Remedy usilnie chce pozbyć się łatki linearnej gry i próbuje stworzyć nam coś, co będzie ciekawe i nieprzewidywalne.

 

Gra ma stricte jedno zakończenie, ale po ukończeniu gry jak w typowym sandboksie będzie można wrócić do miejsc i ukończyć zadania, które wcześniej mogły zostać pominięte. Także w grze będziemy mieć główne questy jak i poboczne i to wszystko w jednym budynku. Wiele lokacji nie będzie dostępnych dopóki nie pozyskamy odpowiedniej umiejętności.

Control we wczesnej fazie skupiał się na minimalizmie, devsi postarali się aby nie było typowych dla sandboxa “rozpraszaczy”. Gracz ma sam odkrywać tajemnice czające się w placówce.

Gra ma być dostępna na wszystkich platformach a jej premiera ma mieć miejsce w sierpniu 2019 roku.